Tag uddannelsen i Digital Markedsføring, der giver dig de bedste forudsætninger for at lande drømmejobbet. Du får en unik læringsoplevelse fyldt med praksisnær undervisning, efterspurgte værktøjer og erfaringer fra den virkelige verden. Kurset er din genvej til job.

Tag uddannelsen i Digital Markedsføring, der giver dig de bedste forudsætninger for at lande drømmejobbet. Du får en unik læringsoplevelse fyldt med praksisnær undervisning, efterspurgte værktøjer og erfaringer fra den virkelige verden. Kurset er din genvej til job.

Opnå 10 ECTS og værdifuld indsigt i arbejdet med digital markedsføring gennem øvelser, tips, gruppearbejde, inspirerende gæstetalere og specialister.

Opstart om

Digital markedsføring - 10 ECTS
20. februar - 31. marts
Online & fysisk undervisning

Målet er at gøre dig til en eftertragtet og succesfuld marketingprofil

Vi giver dig redskaberne til at kunne varetage et job inden for digital markedsføring. Udover oplæring fra førende markedsføringseksperter, får du også mulighed for at få bevis på dine kompetencer i form af certificeringer til at booste dit CV.

Modulet Digital markedsføring er et akademifag på 10 ECTS og hentet fra Akademiuddannelsen i salg og markedsføring. Modulet udbydes på vegne af Københavns Erhvervsakademi, KEA, under Lov om Åben Uddannelse. Modulet afsluttes med en eksamen.

Opstart om

Digital markedsføring - 10 ECTS
20. februar - 31. marts
Online & fysisk undervisning

Målet er at gøre dig til en eftertragtet og succesfuld marketingprofil

Vi giver dig redskaberne til at kunne varetage et job inden for digital markedsføring. Udover oplæring fra førende markedsføringseksperter, får du også mulighed for at få bevis på dine kompetencer i form af certificeringer til at booste dit CV.

Modulet Digital markedsføring er et akademifag på 10 ECTS og hentet fra Akademiuddannelsen i salg og markedsføring. Modulet udbydes på vegne af Københavns Erhvervsakademi, KEA, under Lov om Åben Uddannelse. Modulet afsluttes med en eksamen.

Hos os får du

Den nyeste viden

Indsigt i de nyeste marketingtrends og tendenser

Praksisnær undervisning

Løs konkrete udfordringer for virksomheder

Konkrete værktøjer

Hands-on erfaring og papirer på dine kompetencer

Ekspress-elevator til job

Et netværk af peers, eksperter og virksomheder

Skræddersyede kompetencer til dit næste job

Med afsæt i den nyeste viden og konkrete værktøjer i digital markedsføring samt praksisnære cases fra virkeligheden, gør vi dig klar til at varetage et job inden for digital marketing.

Uddannelsen omfatter disse discipliner:

Marketingsstrategi

Hvad er digital markedsføring uden en strategi? Lær, hvordan en digital marketingsstrategi typisk ser ud, hvordan du opbygger den, og hvordan den implementeres. På kurset lærer du at arbejde ud fra et strategisk mindset, så du kan planlægge mål og opsætte KPI’er i arbejdet med dine online aktiviteter. På den måde får du indsigt i, hvordan du binder forskellige markedsføringsdiscipliner sammen til en succesfuld strategi og sikrer det rette resultat.

Digitalisering

Nutidens og fremtidens forbruger findes online. Derfor har virksomheder brug for din hjælp til at følge den digitale udvikling og omstille sig til den, så de kan være up-to-date med de nyeste digitale trends – og være til stede der, hvor kunderne er. På kurset lærer du alt om digitalisering og forbrugertrends samt får redskaberne til at vejlede virksomhederne sikkert ind i den digitale verden.

Webanalyse

Med webanalyse får du et indblik i, hvilke digitale tiltag, der fungerer, og hvilke der ikke gør. På kurset får du kendskab til analyseværktøjer, der hjælper dig med at spore trafik, måle konverteringer og evaluere på markedsføringsindsatser. Det giver dig kompetencer til at optimere kunderejsen fra start til slut og i sidste ende generere værdi for virksomheder.

Hjemmesider

Lær at strukturere hjemmesider ved brug af WordPress og skab og rediger indhold til landingssider ved hjælp af CMS. En landingsside skal være optimeret til kundens behov og indeholde den nødvendige viden – ellers risikerer du at miste brugeren. Du bliver indkørt i alle de vigtige redskaber og virkemidler, der sikrer en god hjemmeside og tilhørende landingssider.

Søgemaskineoptimering

Stil skarpt på søgemaskineoptimering (SEO) og få opskriften på at få hjemmesider til at ligge øverst på søgemaskiner som Google. Du lærer at arbejde med hjemmesiders teknik, opsætning og indhold gennem on-page, off-page og teknisk SEO, så du kan sikre synlighed overfor potentielle kunder.

E-mailmarketing

Du modtager sikkert en masse af dem selv – men hvorfor er det, at nyhedsbreve er så populære, og hvordan anvender du dem effektivt i din digitale markedsføring? På kurset lærer du, hvordan e-mailmarketing kan bruges som strategisk redskab til at fastholde og skabe loyalitet hos kunder. Du lære bl.a. om automatisering, konverteringsoptimering og retargeting, så du kan skabe værdi med denne disciplin.

Google Ads

Forstå værdien af søgemaskinemarketing (SEM), og hvordan værktøjer som Google Ads kan bruges til at lave betalte annoncer skræddersyet til målgruppen. Du lærer, hvordan man udarbejder en effektiv SEM-strategi, finder de rigtige keywords, og hvordan forskellige annonce- og kampagnetyper kan bruges i dine marketingsstrategier.

Sociale medier

Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, TikTok – listen bliver kun længere og længere. Lær, hvordan du vælger det rette sociale medie til at optimere en virksomheds digitale tilstedeværelse, og få indsigt i, hvordan du med en stærk SoMe-tilstedeværelse kan skaffe nye kunder og øge synligheden online.

Betalt annoncering

Få styr på, hvordan SoMe-annoncer opsættes effektivt, hvad retargeting er, samt hvordan du målretter din annoncering efter specifikke målgrupper. Alt sammen med praktiske forslag til, hvordan betalt annoncering på sociale medier kan tilføre ny værdi til virksomheder og bidrage til mere salg.

Content creation

Lær at lave content, som kunderne elsker og implementér det direkte i din digitale strategi. Du får indsigt i at målrette og planlægge dine opslag, så du rammer din målgruppe med fængende og interagerende indhold. Du introduceres også til, hvordan en indholdsstrategi bygges op, samt hvordan en succesfuld contentkalender skal udformes.

Digital koordinering

Få en bred vifte af markedsføringsmodeller, så du kan koordinere online markedsføringsindsatser fra A-Z. Lær derudover om målgrupper, personaer og kunderejser, så du kan målrette og skræddersy din kommunikation til bestemte grupper. På den måde sikrer du, at dine markedsføringsindsatser er spot on.

Hvem er kurset for?

Dette kursus er skræddersyet til dig, der er jobsøgende og meldt ledig samt ønsker at lande et job, hvor der arbejdes med digital markedsføring. Kurset er gratis for dig som ledig, såfremt du opfylder kravene for 6 ugers jobrettet uddannelse.

Arbejdsmarkedet skriger efter kompetencer inden for digital markedsføring, og hvis du derfor søger efter at få lov til at arbejde professionelt med Digital Markedsføring er dette kursus din genvej til job. Kurset vil endvidere give dig viden og redskaber til at kunne forfølge din drøm om at markedsføre egen virksomhed.

"Hvis andre kan være lige så heldige, som jeg har været, så vil jeg 100 % anbefale det. Jeg har haft mange dårlige kurser, og det her var ikke et af dem. Det var ikke spild af tid.”

- Mikkel, eCommerce og Content Manager, tidligere kursist

Uddannelsens opbygning

Du får en førsteklasses læringsoplevelse, der kombinerer undervisning med følgende elementer:

Online og fysisk undervisning

Undervisning og gruppearbejde foregår både online og fysisk.

Gruppearbejde

Lær med og af dine medkursister. Få styrket dit netværk og udvidet din videnshorisont.

Fysisk eksamen

Eksamen foregår fysisk og giver dig 10 ECTS-point samt et diplom på dine kompetencer.

Få mere på CV'et

Du kan vælge at tage to certificeringer, der giver dig flere kompetencer til CV'et.

Mød virksomheder helt tæt på

Undervejs i uddannelsen vil du møde en række virksomhedscases fra virkeligheden, der arbejder med digital markedsføring, og som vil dele deres erfaringer, læringer og resultater med dig og dine medkursister.

Du har også mulighed for at møde virksomheder, der leder efter marketingprofiler som dig, såfremt du vælger at færdiggøre udvalgte Google-certificeringer i tillæg til akademifaget. Gør du det, vil du få mulighed for at møde en række spændende virksomheder, der venter spændt på at høre din elevatortale.

Mere end blot et kursus

Det bliver seks intensive og lærerige uger, men det er ikke det eneste, du får. Vi giver dig også helt særlig adgang til:

Bonusworkshop om LinkedIn, så du kan komme tættere på drømmejobbet

Videokartotek med +50 hands-on videoer i digital markedsføring og værktøjer

Mulighed for op til 4 diplomer inkl. Google-certificeringer samt netværksarrangement

Alumninetværk med +3.000 ligesindede digitale profiler

Praktisk

Online undervisning de første 3 uger
Kurset foregår online via Zoom de første 3 uger. Undervisningen ligger fast mandag til fredag primært mellem kl. 09-15 med undtagelse af enkelte dage, der slutter tidligere eller senere – du vil modtage et komplet skema i forbindelse med opstart.

Fysisk undervisning samt eksamination
I den fjerde og femte uge af kurset klargør du dig til din eksamen og har to dages fysisk undervisning samt to dages eksamenssparring med din underviser. I den sidste og sjette uge skal du til individuel eksamen på baggrund af en indleveret disposition. I det tilsendte skema du modtager ifm. opstart vil det fremgå hvilke datoer, der er undervisning.

Undervisningen vil foregå fysisk i København. Adresse og praktisk info om undervisningssted sendes i forbindelse med opstart.

Kurset varer fra mandag den 20. februar til og med fredag den 31. marts 2023.

 

Du har mulighed for at deltage i eksklusive netværksarrangementer, hvor du møder små og mellemstore virksomheder, der søger profiler med kompetencer inden for digital markedsføring samt Google-certificeringer. For at kunne deltage kræver det, at du har færdiggjort akademiuddannelsen samt bestået de to Google-certificeringer.

Mere info om dato og tid for netværksarrangementet følger ifm. opstart.

Digital Markedsføring er et akademifag på 10 ECTS point og udbydes på vegne af KEA under Lov om Åben Uddannelse. Kurset afsluttes med en individuel eksamen, som består af en mindre skriftlig aflevering og en kort mundtlig eksamen. Eksamen vil blive overværet og bedømt i samarbejde med en af kursets undervisere og en ekstern censor.

Efter eksamen modtager du et eksamensbevis fra Københavns Erhvervsakademi.

Du kan også modtage et kursusbevis fra KPI Communications samt ekstra diplomer, hvis du færdiggør udvalgte Google-certificeringer. Læs mere om certificeringerne under 'Google-certificeringer'.

Det er gratis for dig som ledig at tage akademiuddannelsen, hvis du opfylder kriterierne for 6 ugers jobrettet uddannelse. Du finder kriterierne under 'Adgangskrav'.

Prisen for Jobcenter og A-kasse: 25.700 kr. (eks. moms) inkl. taxameterpenge.

Hvis du er sulten efter mere viden og en blåstempling på dine kompetencer, kan du valgfrit tage akkrediterede Google-certificeringer, der resulterer i flere diplomer, i tillæg til akademiuddannelsen Digital Markedsføring:

  • Grundprincipperne inden for digital markedsføring
  • Google Analytics Individual Qualification (IQ)

I forbindelse med certificeringerne er der indlagt 3,5 dages valgfrie undervisningsdage, som klæder dig på til at tage certificeringerne. De ekstra undervisningsdage samt certificeringerne indgår med andre ord ikke i akademiuddannelsen men er valgfrie at tage i tillæg til uddannelsen. Hvis du tager disse certificeringer, opnår du ikke blot ekstra diplomer samt blåstempling af dine nyerhvervede kompetencer - du får nemlig også mulighed for at deltage i et eksklusivt netværksarrangement med virksomheder, der søger efter profiler som dig.

Akademimodulet Digital Markedsføring udbydes i samarbejde med KEA og giver 10 ECTS.

Kurset findes på den landsdækkende positivliste:

  • Kursus: Digital Markedsføring
  • Akademimodulkode: 37607

På Københavns Erhvervsakademi er prisen (2022) fastsat til 25.700 kr. (inkl. taxameter).

KPI Communications kontaktperson:
Artem Stampe, +45 36 96 56 17

Du skal have minimum to års erhvervserfaring samt en ungdomsuddannelse eller en uddannelse på et højere niveau.

Undervisningen foregår på dansk. Certificeringerne, som du valgfrit kan tage i tillæg til undervisningen, kan tages på engelsk.

Er du i tvivl om, du opfylder adgangskravene? Ring til os på +45 36 96 56 17, så rådgiver vi dig.

Undervisningen ligger typisk mellem kl. 09-15 med undtagelse af enkelte dage, der er kortere. Endvidere foregår undervisningen på dansk.

Der veksles mellem undervisning online og fysisk undervisning:

  • 12 online undervisningsdage
  • 2 fysiske undervisningsdage
  • 2 fysiske eksamenssparringsdage
  • 1 fysisk dag med eksamen

I forbindelse med online undervisning vil du modtage en guide til Zoom. Du skal logge ind på Zoom senest 10 min. før kursusstart.

Undervisningen er meget praksisnær og tager afsæt i de behov, som arbejdsmarkedet efterspørger. Der veksles derfor mellem oplæg fra underviseren, inspirationstalere, dialogbaseret undervisning og hands-on øvelser i de relevante emner. Under forløbet arbejdes der med konkrete caseopgaver, der tager udgangspunkt i aktuelle problemstillinger fra reelle virksomheder.

Har du spørgmsål til undervisningen kan du kontakte os på +45 36 96 56 17.

Reserver din plads på det kommende kursus

Det er uforpligtende. Vi kontakter dig efterfølgede og følger op på din reservation

Mandag 20. februar- fredag den 31. marts

Vi sender dig automatisk en bekræftelsesmail. Husk at tjekke efter i dit spamfilter.